• Liderzy Dialogu

    Wspólnota w działaniu

Aktualności 2020

Grupy regionalne Liderów Dialogu w czasie, kiedy nie możemy spotykać się i integrować podczas konferencji czy innych wydarzeń, spełniają ważną rolę budowania grupy i wzmacniania się nawzajem w działaniach opartych o wspólne idee. Dzięki regularnym spotkaniom, mimo że w formie zdalnej, więzi zacieśniają się i dają siłę do działania, zarówno w grupie, jak i w pojedynkę. Początkowy etap poszukiwania odpowiedzi na pytania, co nas łączy jako grupę, i co możemy sobie dać nawzajem, zaowocował konkretnymi pomysłami na wspólne działania, które są realizowane w ramach powstałych w tym roku grup regionalnych Liderów Dialogu.

Jeden z warsztatów, który odbył się ostatnio w grupie małopolskiej dotyczył właśnie kwestii siły i odporności Lidera/Liderki Dialogu. Dwudniowy warsztat prowadzony przez trenerkę Dorotę Nawrotek (Obszar Rozwoju) był odpowiedzią na potrzebę wzmocnienia grupy, a także zapobiegania wypaleniu, na które Liderzy i Liderki narażeni są w związku ze swoją działalnością. Uczestnicy poznawali możliwości i podstawowe zasady harmonizowania swojej siły i odporności psychicznej. Rozmawiali o powiązaniu pomiędzy własnymi kompetencjami – zarządzanie emocjami, odporność na porażki, podejście do zmian, zaangażowanie – a skutecznością swoich działań. Dzięki refleksji grupowej nad własnym stylem działania i wymianie sposobów radzenia sobie z trudnościami, szkolenie pozwoliło wzmocnić emocjonalną gotowość do działania z pamięcią i trudną historią, zwłaszcza w kontekście obecnej sytuacji epidemiologicznej, która znacznie utrudnia realizację wszelkich projektów.

Warsztaty, które zorganizowała dla siebie grupa łódzko-świętokrzyska to przykład integracji między grupami regionalnymi, bo do ich poprowadzenia została zaproszona Anita Rucioch-Gołek, Liderka Dialogu z grupy wielkopolsko-lubuskiej. Część liderów i liderek z grupy łódzko-świętokrzyskiej pracuje w obszarze edukacji historycznej. Wspólnie podjęli decyzję, że przyszedł czas, aby poszerzyć swoje podejście do edukacji i zdobyć nowe narzędzia związane z działaniami antydyskryminacyjnymi. Anita Rucioch-Gołek podzieliła się swoim bogatym doświadczeniem w prowadzeniu takich zajęć i przedstawiła szereg scenariuszy antydyskryminacyjnych oraz narzędzi edukacyjnych, mających na celu rozbudzenie w uczniach empatii i wrażliwości na innego człowieka.

Projekt współfinansowany przez Ledor Wador Foundation i Conference on Jewish Material Claims Against Germany.

claims-conference