Skuteczność Szkoły Dialogu opisana w rozprawie doktorskiej! Jesteśmy bardzo dumni, że nasz sztandarowy program edukacyjny zorientowany na walkę z uprzedzeniami i zachowaniem żydowskiego dziedzictwa w Polsce stał się materiałem badawczym ujętym w rozprawie zatytułowanej „Wpływ kontaktu z wielokulturową przeszłością na postawy międzygrupowe i zaangażowanie społeczne” obronionej przez Annę Stefaniak na Wydziale Psychologii UW. Praca ukazuje wyniki badań nad tym, jak zmieniają się postawy uczniów w rezultacie zdobywania wiedzy o wielokulturowej historii ich miejscowości. W większości homogeniczne społeczności dzisiejszej Polski dają mało okazji, by wejść w kontakt z Innym, co może prowadzić do kształtowania się postaw ksenofobicznych, ale uczenie się o żydowskim dziedzictwie okolicy oraz etnicznym i kulturowym zróżnicowaniu regionu sprawia, że młodzi ludzie stają się bardziej otwarci na różnice. Dr Stefaniak obroniła doktorat z wyróżnieniem.