Warsztaty „Trudne pytania w dialogu polsko-żydowskim” były kilkugodzinnymi spotkaniami, które miały na celu uwrażliwienie na kwestie stosunków polsko-żydowskich i pokazanie, jak różnie można interpretować wydarzenia historyczne. Opierały się na książce o tym samym tytule, którą w 2006 r. Forum Dialogu wydało we współpracy z American Jewish Committee. Dlaczego w Polsce widać antysemickie napisy na murach? Czy krytykowanie Izraela to antysemityzm? Jak zachowywali się Polacy wobec Żydów w czasie Holokaustu? Polscy licealiści zastanawiali się nad tym podczas warsztatów, przez aktywny udział w specjalnie przygotowanych ćwiczeniach i zadaniach. Warsztaty prowadzili doświadczeni trenerzy Forum, kładąc nacisk na samodzielność pracy uczniów. Prowadzący zadawali pytania, ale nie narzucali odpowiedzi.
Podczas warsztatów licealiści odgrywali np. spotkanie Polaka z Żydem, który wyjechał z Polski tuż po wojnie i po raz pierwszy zjawił się tu dopiero w latach dziewięćdziesiątych. Wcielając się w obie role, mogli zrozumieć odczucia człowieka, który emigruje, zostawiając za sobą zgliszcza. Kiedy przyjeżdża, widzi antysemickie napisy. Co wtedy czuje? Jak Polacy powinni się zachować wobec antysemityzmu i jak go zwalczać? W czasie zajęć młodzież czytała także fragmenty książki przygotowanej przez Forum Dialogu oraz American Jewish Committee „Trudne pytania w dialogu polsko-żydowskim.” Liceom proponowaliśmy cztery rodzaje zajęć:
„Antysemickie napisy”
Zajęcia zwracały uwagę uczniów na „chorobę murów” oraz inne przejawy antysemityzmu i rasizmu i zachęcały do aktywnego przeciwstawiania się wszelkiej dyskryminacji w swoim otoczeniu. Dzięki specjalnie zaprojektowanym ćwiczeniom uczniowie mieli możliwość wejścia w rolę „Innego”, co pozwalało im na spojrzenie na rzeczywistość z punktu widzenia osoby, przeciw której skierowane są antysemickie napisy i rysunki na murach miast i miasteczek.