| 2018 |
Leszno
II Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi i Międzynarodowymi
| 2018 |
W Lesznie projekt Szkoły Dialogu realizowali uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika. Zorganizowali oni dla uczniów ze szkoły podstawowej spacer pamięci, obejmujący wszystkie ważne miejsca – pozostałości po żydowskich mieszkańcach miasta (a jest ich sporo – nie tylko jedna z największych i najlepiej zachowanych synagog w Wielkopolsce czy – niestety zniszczony – cmentarz, ale też budynek chederu, jatki czy dawnej fabryki pomp). Spacer odbył się 7.12.2018.r., jego wątkiem przewodnim był „dzień z życia żydowskiego dziecka”. Na każdym przystanku uczestnicy rozwiązywali zagadki inspirowane zadaniami logicznymi zadawanymi uczniom chederu, a całość zakończył quiz w budynku synagogi (obecnie muzeum miejskie).
Dodatkowo młodzież przygotowała dla młodszych kolegów specjalne ulotki podsumowujące zdobytą podczas spaceru wiedzę. Uczniowie nagrali też wywiad ze świadkiem historii i film o zrealizowanym projekcie. Awaryjnie przygotowali też spacer wirtualny, który miał zastąpić pieszą wycieczkę w przypadku złej pogody – uczniowie zamieścili go później w sieci, aby również osoby nieuczestniczące w wydarzeniu mogły poznać żydowską historię Leszna. O wycieczce opowiedziała Telewizja Leszczyńska.
Szkoła: II Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi i Międzynarodowymi
Uczniowie: II klasy
Nauczycielka: Elżbieta Wiercińska-Kazimierczuk
Trenerki: Kasia Czubińska, Kasia Winiarska
Projekt sfinansowany ze środków Friends of the Forum, Conference on Jewish Material Claims Against Germany oraz darowizn od osób prywatnych i instytucji wspierających Forum Dialogu w Polsce i za granicą.
Dziękujemy Conference on Jewish Material Claims Against Germany (Claims Conference) za wsparcie programu edukacyjnego Szkoła Dialogu. Poprzez restytucję mienia ofiar Holokaustu, Claims Conference wspiera organizacje na całym świecie w działaniach edukacyjnych na temat Holokaustu oraz na rzecz zachowania pamięci o ofiarach Zagłady.