Cele lekcji
Uczeń/uczennica:
- poznaje kontekst powstania „Małego Przeglądu” oraz sytuację żydowskich dzieci i młodzieży w latach międzywojennych;
- rozwija umiejętność analizy i interpretacji tekstów źródłowych;
- uczy się dostrzegać uniwersalizm doświadczeń młodych ludzi niezależnie od czasów (międzywojennych czy współczesnych), pochodzenia czy wyznania.
Podstawa programowa
Uczeń/uczennica szkoły podstawowej:
- dostrzega zmianę w życiu politycznym i społecznym oraz ciągłość w rozwoju kulturowym;
- dostrzega potrzebę poznawania przeszłości dla rozumienia procesów zachodzących we współczesności;
- charakteryzuje społeczną, narodowościową i wyznaniową strukturę państwa polskiego.
Uczeń/uczennica szkoły ponadpodstawowej:
- dostrzega zmienność i dynamikę wydarzeń w dziejach, a także ciągłość procesów historycznych i cywilizacyjnych;
- rozpoznaje rodzaje źródeł, ocenia przydatność źródła do wyjaśnienia problemu historycznego;
- ugruntowuje potrzebę poznawania przeszłości dla rozumienia współczesnych mechanizmów społecznych i kulturowych;
- charakteryzuje strukturę społeczeństwa II Rzeczypospolitej, uwzględniając jego wielonarodowy, wielokulturowy i wieloreligijny charakter;
- charakteryzuje zróżnicowanie kulturowe II Rzeczypospolitej.