Pierwsze warsztaty nowego semestru programu Szkoła Dialogu odbyły się w marcu. Trenerki i trenerzy prowadzą warsztaty w szkołach i pomagają uczennicom i uczniom mierzyć się z różnymi wyzwaniami, na jakie natykają się podczas pracy projektowej. Uczniowskie projekty upamiętniające żydowskie społeczności miast i miasteczek biorących udział w programie będą gotowe w połowie czerwca, ale już teraz możemy podzielić się wybranymi osiągnięciami zarówno szkół wiosennego semestru, jak i szkół kontynuujących udział w programie:
Uczennice i uczniowie ze Społecznego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Kudowie-Zdroju podjęli decyzję, że wzbogacą swoją wycieczkę o warsztaty kulinarne. Planują też przygotować przewodnik po miejscach ważnych dla żydowskiego dziedzictwa Kudowy, zawierający też informacje o ważnych postaciach kudowskiej społeczności żydowskiej. Grupa z Liceum Ogólnokształcącego w Opolu Lubelskim chce oprzeć swoje badania historyczne na metodologii historii mówionej: uczniowie i uczennice będą przeprowadzać wywiady ze świadkami historii, aby zdobyć informacje o przedwojennym mieście i czasach II wojny światowej. Uczestniczki i uczestnicy programu z Liceum Ogólnokształcącego Sióstr Urszulanek SJK im. św. Urszuli Ledóchowskiej w Pniewach są szczególnie zainteresowani judaizmem i dziejami żydowskiej ortodoksji – ciekawe, jak ten kierunek badań przełoży się na ostateczny kształt ich projektu upamiętniającego.
Grupy ze szkół, które goszczą uchodźczych uczniów i uczennice z Ukrainy – w Opolu Lubelskim, w I Liceum Ogólnokształcącym imienia Mikołaja Kopernika w Będzinie oraz Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi imienia Marii Montessori w Radomiu – starają się, aby jak najpełniej włączyć gości w prace projektowe. Mimo bariery językowej okazuje się, że metodologia Szkoły Dialogu – programu, którego fundamentem jest nacisk na włączające warsztaty bazujące na współpracy – dostarcza doskonałych narzędzi do poradzenia sobie z tą czasami trudną sytuacją.