Co kształtuje naszą tożsamość?

Scenariusz lekcji online

Cele lekcji

Uczeń/uczennica:

  • rozumie, co może kształtować tożsamość człowieka;
  • ma świadomość różnorodności współczesnych tożsamości żydowskich;
  • jest bardziej świadomy/a czynników, które wpływają na jego/jej tożsamość.

Podstawa programowa

Uczeń/uczennica szkoły podstawowej:

  • wzmacnia swoje poczucie tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej;
  • uzasadnia, że można pogodzić różne tożsamości społeczno-kulturowe (regionalną, narodową/etniczną, państwową/obywatelską, europejską).

Uczeń/uczennica szkoły ponadpodstawowej:

  • charakteryzuje role społeczne człowieka w związku z jego przynależnością do różnych grup społecznych;
  • przedstawia elementy dziedzictwa kulturowego etnicznej grupy mniejszościowej w Rzeczypospolitej Polskiej (mniejszości narodowe i etniczne, grupa posługująca się językiem regionalnym, imigranci).