• Co nowego

    w Forum Dialogu?

W wyniku rekrutacji do “Szkoły Dialogu online”, nowej formuły naszego wieloletniego programu, do programu dołączyło 20 szkół z całej Polski, które w tym semestrze będą uczestniczyć w warsztatach i realizować projekty w formie zdalnej. Ze względu na wyjątkową w tym roku sytuację, nie zamykamy jeszcze rekrutacji, pozostawiając możliwość dołączenia do programu szkołom, które nie miały do tej pory możliwości podjęcia takiej decyzji. Więcej o tym, jak można zgłosić szkołę, można przeczytać TUTAJ.

W związku z wprowadzonymi obostrzeniami dotyczącymi sytuacji epidemiologicznej obecnie zarówno trenerzy Forum, jak i uczennice i uczniowie łączą się na spotkania z własnych domów. Jednak nasi trenerzy i trenerki są odpowiednio przeszkoleni i przygotowani do takiej sytuacji i po pierwszych warsztatach, które już się odbyły, możemy stwierdzić, że praca nad projektami zapowiada się naprawdę obiecująco!

Na program ‘Szkoła Dialogu online’ składają się cztery wirtualne spotkania z trenerami Forum Dialogu, które będą prowadzone przez platformę ZOOM. Ich celem jest przede wszystkim zapoznanie uczniów z historią i kulturą polskich Żydów, losami społeczności żydowskiej podczas Zagłady oraz różnorodnością życia żydowskiego współcześnie. Uczniowie podejmą także refleksję nad współczesną tożsamością społeczną, stereotypami oraz przynależnością do grup społecznych. Trenerzy zapoznają uczniów z metodami pracy projektowej oraz wspólnie ustalą plan działań, które podejmą uczniowie pod nadzorem nauczyciela w okresie pomiędzy spotkaniami. Zainspirowana warsztatami młodzież przeprowadza własne poszukiwania dotyczące przedwojennej społeczności żydowskiej w swojej miejscowości. Rezultatem zajęć będzie przygotowanie przez młodzież wirtualnej wycieczki śladami miejscowych Żydów oraz promocja stworzonej trasy wśród mieszkańców.

W zależności od sytuacji epidemicznej oraz możliwości uczniów, grupa może przeprowadzić także dodatkowe działania, które pozwolą im dotrzeć do jak najszerszej publiczności : zorganizować spacer przygotowaną przez siebie trasą, przygotować spacerownik w formie papierowej lub podcast śladami lokalnej społeczności żydowskiej, zaprezentować wystawę archiwalnych zdjęć w przestrzeni miasta, które udało im się pozyskać w toku poszukiwań etc.

Jesteśmy bardzo ciekawi, jak zaskoczą nas uczniowie i uczennice swoimi projektami w tym roku!