• Szkoła Dialogu

    Przekraczamy granice pamięci

Sukces Szkoły Dialogu jest oparty na pracy zmotywowanej i zaangażowanej grupy trenerskiej. Rozumiejąc konieczność jej stałego rozwoju i poszerzania umiejętności, stworzyliśmy program ciągłego szkolenia. Dzięki niemu edukatorzy mają okazję wymieniać się doświadczeniami i pomysłami warsztatowymi. W zeszłym tygodniu trenerzy Szkoły Dialogu wzięli udział w warsztacie, którego tematem przewodnim było dawanie i przyjmowanie informacji zwrotnej.

W pierwszej części warsztatu dyskutowaliśmy o znaczeniu informacji zwrotnej w edukacji nieformalnej. Mówiliśmy o psychologicznych uwarunkowaniach, które mogą nam utrudniać jej przyjmowanie.

Natomiast podczas części drugiej przeszliśmy od teorii do praktyki: trenerzy wykonali ćwiczenia polegające na dawaniu i przyjmowaniu informacji zwrotnej. Nauczyli się przeformułowywać komunikaty w taki sposób, żeby były one łatwiejsze do przyjęcia dla odbiorcy. Dyskusja i ćwiczenia zainspirowały żywą dyskusję na temat negatywności i pozytywności komunikatu.

fot. I.Meyza, J.Machnowska